Oppdatert

Typografi

Typografi er stemmen til den grafiske identiteten. Den er med på å forsterke helheten og bygge bro mellom elementene og budskap. Vi kobler infrastrukturkonseptet inn i vårt skriftsnitt og skaper en unik stemme som kun brukes av vår merkevare.

Merkevarefont

Vår merkevarefont er Aeonik Pro Regular og Bold.

Aeonik er en neo-grotesk font med en moderne og geometrisk grunnform. Strukturen gir en god balanse, og gjør den godt egnet til både overskrifter og mengdetekst. Fonten er tegnet med renhet og funksjonalitet som hovedtanke. Den er utviklet av Mark Blom og Joe Leadbeater, Co-Type Foundry

Aeonik er valgt fordi den tar opp i seg de sirkulære referansene fra markeringene av fokus-områder og infrastruktur-punkter. På den måten skaper man en god helhet i det etterlatte tekstbilde og identitet.

Aeonik
Aeonik2

Erstatningsfont Poppins (Google)

Der det ikke er mulig eller hensiktsmessig å bruke Aeonik, kan Google-fonten Poppins Regular og Bold brukes som erstatning. Poppins er gratis og tilgjengelig for alle.

Poppins
Poppins2

Erstatningsfont

I situasjoner hvor Aeonik Pro eller Poppins ikke er tilgjengelig brukes Office-fonten Arial Regular og Bold. Arial er den Office-fonten som minner mest om kvalitetene til Aeonik Pro og Poppins.

Arial
Arial2

Lisenser og nedlasting