Vi har en dynamisk fargestrategi hvor vi tilpasser oss kontekst, flate og budskap for en best mulig opplevelse av merkevaren.
Eidsiva bruker primærfargene Eidsiva sort og Eidsiva hvit som grunnprinsipp, men vi tilpasser oss til kontekst, flater og budskap der det er hensiktsmessig.
Sekundærfargene har opphav i vårt navn. Eidsiva kommer fra det gammelnorske navnet Heidsær, som er det vi i dag kaller Mjøsa. Sekundærfargene er basert på Mjøsas blåtoner og Mjøsas evne til å reflektere lys og vise dybde i fargespekteret.
Tertiærfargene ivaretar sentrale toner fra våre forretningsområder.
Primærfarger
Eidsiva sort og Eidsiva hvit er våre primærfarger og brukes som grunnprinsipp.
Sekundærfarger
Blåfargene er fellesnevneren for alle våre forretningsområder og opptrer sekundært.
Tertiærfarger
Tertiærfargene er utviklet til bruk på f.eks. infografikk i Office-programmene.
Utvidet fargepalett
Utvidet fargepalett består av to lysere og to mørkere valører av sekundær- og tertiærfargene, og er utviklet til bruk på f.eks. infografikk i Office-programmene.